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Yat Ming Studebaker Champion (1950)

Update: APR-04-2007

Galerie/Gallery - Yat Ming Studebaker Champion (1950)

Hier stelle ich Ihnen ein Modell im Maßstab 1:43 des bestverkauften Autos der Firma Studebaker vor. Darüberhinaus können Sie auch eine kurze Geschichte des Unternehmens und einige Informationen über das Modell und sein Original nachlesen.

Here I present you a model in scale 1/43 of the best-sold car made by Studebaker. Furthermore you can read a short history of the company and get some information about the model and the original car.

Yat Ming Studebaker Champion (1950)

Studebaker Champion (1950)

Die Produktion des Studebakers ‘Champion’ begann im Jahre 1939 und endete 1958 durch die Ablösung durch den Studebaker ‘Lark’.

Der ‘Champion’ war ein vollkommen neues Modell von Studebaker und erbte nichts von seinen Studebaker Geschwistern. Sein Design war schlicht und klar. Es war das Werk von Raymond Loew und erhielt von Mobilgas einen Preis für seinen geringen Spritverbrauch. Darüberhinaus war der ‘Champion’ eines der bestverkauften Modelle von Studebaker.

Studebaker Champion (1950)

 The production of the Studebaker ‘Champion’ started in 1939 and ended in 1958 when it was replaced by the Studebaker ‘Lark’.

The ‘Champion’ was a completely new car by Studebaker and did not inherit anything from other Studebaker cars. Its design was easy and clear. It was the result of the work of Raymond Loew and received an award from Mobilgas for its low consumption of gasoline. Furthermore the ‘Champion’ was the best-sold model made by Studebaker.

Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950) Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950) Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950) Yat Ming Studebaker Champion (1950)
Yat Ming Studebaker Champion (1950)

Studebaker

1852 eröffneten Henry und Clement Studebaker in South Bend, Indiana die H&C Schmiedewerkstatt, die 1868 in die ‘Studebaker Manufacturing Company’ umbenannt wurde und schliesslich zum weltweit grössten Hersteller von Kutschen wurde.

1902 wurde das erste Studebaker Auto vorgestellt: Ein Elektromobil. Das zweite verkaufte Modell ging an Thomas Edison.

1904 wurden die ersten Benzinautos verkauft, die jedoch von der ‘Garford Company’ in Ohio produziert wurden und nur unter dem Namen Studebaker angeboten wurden. 1911 wurde zusammen mit der ‘Everitt-Metzker Company’ in Detroit die ‘Studebaker Corporation’ gegründet. Studebaker Autos wurden bis 1913 unter den Namen ‘EMF’ und ‘Flanders’ verkauft. Danach trugen alle neuen Wagen den Namen Studebaker. Bis 1920, als das Unternehmen von Detroit zurück nach South Bend zog, produzierte Studebaker immer noch auch Kutschen.

In den 1920er Jahren wurde ein Reihe von Sechszylindern angeboten, die sehr gut ankamen. Auch zwei Billigmarken, ‘Rockne’ und ‘Erskine’ wurden produziert. 1929 erschien das erste Reihen-Achtzylinder-Modell, 1951 der erste V8-Motor.

In den 1960er Jahren kam das Unternehmen, nachdem es viele revolutionäre Modelle auf den Markt gebracht hatte, in Schwierigkeiten. Es konnte nicht gegen die grossen der Branche bestehen. 1964 wurde die Produktion nach Kanada verlegt, doch die geringe Nachfrage nach den Modellen zwang das Unternehmen 1966 zur Aufgabe. Einzig der Studebaker ‘Avanti’ hat überlebt. Er wird von einem unabhängigen Unternehmen bis heute in South Bend gebaut.

Studebaker

In 1852 Henry and Clement Studebaker founded the H&C blacksmith shop in South Bend, Indiana, which became the ‘Studebaker Manufacturing Company’ in 1868 and eventually became the world largest wagon manufacturer.
 

In 1902 the first Studebaker autmobile was presented: An electric car. The second car of this type was sold to Thomas Edison.

In 1904 the first gasoline cars were sold, but they were manufactured by the ‘Garford Company’ in Ohio and only sold under the name of Studebaker. In 1911 the ‘Studebaker Corporation’ were founded together with the ‘Everitt-Metzker Company’ in Ohio. Until 1913 Studebaker cars were sold under the name of ‘EMF’ and ‘Flanders’. Then all new cars had the label Studebaker. Until 1920, when the company moved from Detroit back to South Bend, Studebaker still produced wagons.
 

In the 1920s a sortiment os six-sylinder cars were offered which were accepted very well. Also two cheap brands, ‘Rockne’ and ‘Erskine’ were produced. In 1921 the first eight-cylinder in-line engine was produced, in 1951 the first V8 engine.

In the 1960s the company got into troubles after it had released a lot of revolutionary models. It failed to remain competitive against the big companies in the sector. In 1964 the production was moved to Canada, but the decreasing demand for the cars forced the company to go out of business in 1966. Only the Studebaker ‘Avanti’ survived. Until now it is built by an independent company in South Bend.

Yat Ming Studebaker Champion (1950)

Das Modell / The model

Hersteller / Manufacturer:

Yat Ming [ext.Link]

Hergestellt in / Manufactured in:

China

Material:

Metall / Metal

Maßstab / Scale:

1/43

Länge / Length:

10 cm / 4 in.

Preis / Price:

5 Euros

Das Original / The original

Hersteller / Manufacturer:

Studebaker

Modell / Model:

Champion Starlight Coupe

Jahr / Year:

1950

Motor / Engine:

Frontmotor mit Heckantrieb / Front engine with rear wheel drive

Zylinder / Cylinders:

6

Leistung / Power:

62.6 kW

Hubraum / Displacement:

2.8 l

Getriebe / Transmission:

3 Gänge/ Gears manuell / manual

Gewicht / Weight:

1227 kg / 2705 lbs

Preis / Price:

1,592.00 US$

Interessante WWW Links / Interesting WWW Links

Solido 1957 Studebaker Silver Hawk

In der Galerie / In the Gallery

The Studebaker National Museum

http://www.studebakermuseum.org [ext.Link]

Wikipedia on Studebaker (English)

http://en.wikipedia.org/wiki/Studebaker [ext.Link]

Wikipedia zu Studebaker (Deutsch)

http://de.wikipedia.org/wiki/Studebaker [ext.Link]

Studebaker Drivers Club

http://www.studebakerdriversclub.com [ext.Link]

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